אתר הספורט של ישראל

לא צריך קוסם, צריך מאמן רציני

מאת: מערכת אתר Sports

תאריך: 17-02-2010

אוקטובר 2011 (תסריט דמיוני)
מאמן נבחרת ישראל, אייל ברקוביץ′ (הקוסם) מכנס מסיבת עיתונאים בה מאשים את שחקני נבחרת ישראל בכישלון ואומר שאין לנו שחקנים מספיק מוכשרים (כמוהו) שמסוגלים לעלות לאליפות אירופה ומונדיאל. בנוסף הוא אומר שהתקשורת לא פרגנה לו מספיק ומאמנים אחרים כמו אלי אוחנה חתרו תחתיו. עד כמה התסריט הזה נשמע לכם דימיוני? תודו שהוא ממש לא.

ועכשיו נתחיל מהתחלה.
בלי שום ספק, אייל ברקוביץ′ היה שחקן גדול בקנה מידה ישראלי, הוא זכה בתארים בישראל ושיחק בקבוצות קטנות ובינוניות באירופה. למרות כל זה, הוא לא זכה בתארים עם קבוצות בהם הוא שיחק באנגליה. הוא לא הביא את נבחרת ישראל לשום הישג משמעותי בתור שחקן. קבוצות מהשורה הראשונה באירופה, לא חשבו לנכון להחתים אותו, למרות ראית המשחק המצויינת שהייתה לו בתור קשר. כנראה שגם בתור שחקן היו לו לא מעט חסרונות, שכאן בארץ מתעלמים מהם.

כוכב על?
למרות הקריירה הבינונית שלו באירופה וחוסר היכולת להביא הישגים משמעותית בנבחרת ישראל, ברקוביץ מחשיב את עצמו לכוכב על. אלי אוחנה, למשל, זכה בתואר אירופי והוביל לבד את הנבחרת לנצחונות גדולים. שפיגלר ושפיגל הובילו את נבחרת ישראל למונדיאל. אפילו חיים רביבו, מהדור של ברקוביץ′ - זכה באליפות טורקיה, והגיע לרבע גמר גביע אופ"א, והיה הישראלי הראשון ששיחק בליגת האלופות.

אין ספק שברקו מחפש קיצורי דרך
אין ספק שגם אוחנה, גם שפיגלר וגם שפיגל היו רוצים להיות מאמני נבחרת ישראל, אבל הם לא חיפשו קיצורי דרך, הם הבינו שכדי להפוך למאמן נבחרת, צריך לעבוד קשה, לצבור ניסיון, להתקדם מעונה לעונה ורק כך להגיע לטופ של הכדורגל הישראלי, אבל כנראה שלא מספיק להיות שחקן מבריק, צריך גם הרבה מעבר לזה. יוהאן קרויף, ואן באסטן, לותר מתאוס, דייגו מראדונה - כולם היו שחקנים גדולים, שחקנים מהשורה הראשונה בעולם, הרבה יותר טובים מברקוביץ′, אבל כולם לא הצליחו להפוך למאמנים גדולים וזה מוכיח שוב את הטענה שלא מספיק להיות שחקן גדול כדי להיות מאמן גדול.

מאמן זר לנבחרת ישראל
מה משותף לנבחרת שוויץ ונבחרת יוון ששיחקו עם נבחרת ישראל באותו בית במוקדמות המונדיאל 2010? מבחינת השחקנים, לשתי הנבחרות האלה, אין הרבה יותר שחקנים טובים או כוכבים מאשר לנבחרת ישראל. גם לנו יש שחקנים שמשחקים באנגליה, ספרד, טורקיה ובלגיה, אבל הם עלו למונדיאל ואנחנו לא. במדינות האלה הבינו שחסר להם מאמן ברמה גבוהה ביותר על הקווים והם הלכו על מאמנים גרמניים עם קבלות והצליחו בגדול. כבר מספר שנים אוטו רהאגל הגרמני מוביל את נבחרת יוון הבינונית להישגים חסרי תקדים בזירה האירופית, אוטמר היצפלד - המאמן הגרמני המצויין, הצליח להביא את נבחרת שוויץ למקום ראשון בבית הישראלי, והעפלה אוטומטית למונדיאל.

חדשות אחרונות
חוס הידינק יהיה מאמנה הבא של נבחרת טורקיה. בטורקיה כבר הבינו, מה שבארץ מתקשים להבין, שכדי לעלות לאליפות אירופה, צריכים מאמן מהשורה הראשונה באירופה ובשביל משימה כזאת צריך להשקיע כסף והרבה. אוסר לנו להיתקע עם עוד קוסם שמוביל את ישראל לשום מקום.

קרואטיה - ישראל

ישראל - יוון

ברצלונה - פורטו

ברצלונה - ריאל מדריד (2:3)

ריאל מדריד - ברצלונה (2:2)

לטביה - ישראל

ליגת האלופותהליגה האירופית
כדורגל ישראלימונדיאל 2014 ונבחרות
ספורט אחרכדורגל עולמי

ברצלונה - ריאל מדריד (גביע המלך)

ברצלונה - ריאל מדריד

ליון - הפועל תל אביב

ריאל מדריד - ברצלונה (אלופות)

ברצלונה - מנצ′סטר יונייטד

ברצלונה - ארסנל

ONE כדורגלשי ברדה: ״צריך לדעת לחבק את הנקודה״, עומר פרץ: ״רגשות מעורבים״

ONE כדורגלבהפועל ת"א שללו מנויים לשני אוהדים, גורמים במועדון חוששים מארז פפיר

חדשות כדורסליתאחד עם דדאס: שחקן ר"ג על סף הצטרפות להפועל ת"א. פרטי העסקה בפנים

וואלה! כדורסלארדואן הביע תמיכה בעתמאן, האיגוד הטורקי: "מגנים את האיומים"

ספורט ישראלי