אתר הספורט של ישראל

מוטי איווניר, האומנם?

מאת: כדורגל ישראלי

תאריך: 09-01-2011

האם בחירת מוטי איווניר למאמן מכבי תל אביב זאת בחירה נכונה? כמובן שעם הזמן נדע את התשובה, אבל ביום הבחירה זה נראה לא רציני ואפילו לא מקצועי. במה בדיוק, מוטי איווניר יותר טוב מאבי נמני ויוסי מזרחי?

מוזר, שבארץ מייחסים למשרת המאמן חשיבות משנית ומשקיעים את עיקר הכסף בסגל השחקנים. בשנה שעברה כולנו ראינו את השפעת המאמן על הקבוצה, במלוא העוצמה באינטר מילאנו, שזכתה למרות הכל ובזכות מוריניו בליגת האלופות ובאליפות איטליה. נכון שמכבי תל אביב לא יכלה להביא את מוריניו וזה אפילו לא רציני לחשוב על כך, אבל יש בעולם עשרות מאמנים מצויינים, פנויים שהיו מסכימים לבוא ולאמן בישראל.

מכבי תל אביב נבנתה השנה על מנת לזכות בתואר ולהופיע בשנה הבאה בליגת האלופות. אבל למה אם בונים קבוצה בעשרות מיליוני שקלים, חוסכים כסף דווקא על מאמן? כמה כבר מאמן טוב יעלה לקבוצה כמו מכבי? עוד 3 מיליון שקל לשנה? נכון שאלה נראים סכומים לא קטנים, אבל אם זה יעבוד, התמורה תהיה עשרות מיליוני שקלים מאופ"א בגין השתתפות במפעילים הארופאיים כמו ליגת האלופות או אפילו הליגה האירופית.

אחד הדברים מגוכחים שיצא לי לקרוא בימים האחרונים אלה הכותרת מהסוג הזה – גולדהאר יחליט – איווניר המכביסט או מאמן אחר, או לחילופין איווניר הסמל. נכון שלמסורת של מועדון כדורגל יש חשיבות, אבל יחד אם זאת צריך להשתמש בהגיון בריא ולעשות את הבחירה הנכונה. הרי סמלים לא חסר וכמה מהם באמת מאמנים טובים?

אחרי שמוטי איווניר הוחלף בגיא לוזון בנבחרת הצעירה, כולנו ראינו עד כמה גיא לוזון שידרג את הנבחרת הזאת בתקופה קצרה ועשה כמעט בלתי אפשרי - עליה לאליפות אירופה. אותם שחקנים – רק מאמן אחר. בינתיים הרזומה של איווניר לא מרשים, במיוחד בהשוואה לרוני לוי או יצחק שום שגם הם יכלו להתמנות למשרת מאמן הצהובים. לא ברור לפי איזה קריטריונים מוטי איווניר נבחר להיות מאמן של מכבי, אבל כידוע "בעל המאה הוא בעל הדעה" ואלי דווקא ההימור הזה יצליח לו.

קרואטיה - ישראל

ישראל - יוון

ברצלונה - פורטו

ברצלונה - ריאל מדריד (2:3)

ריאל מדריד - ברצלונה (2:2)

לטביה - ישראל

ליגת האלופותהליגה האירופית
כדורגל ישראלימונדיאל 2014 ונבחרות
ספורט אחרכדורגל עולמי

ברצלונה - ריאל מדריד (גביע המלך)

ברצלונה - ריאל מדריד

ליון - הפועל תל אביב

ריאל מדריד - ברצלונה (אלופות)

ברצלונה - מנצ′סטר יונייטד

ברצלונה - ארסנל

וואלה כדורגל ישראלימכבי חיפה תנציח שתי אגדות. מי יחליף את ענאן חלאילי?

ONE כדורגלמכבי פ"ת נערכת להפועל ת״א: מאור לוי והינדי יחזרו להרכב, מחמיד וכהן יחסרו

וואלה! כדורסלהשעון מתקתק: הפועל ת"א מודה במשבר, אופציית מקריי עלתה בשנית

חדשות כדורסלבולדווין, ניבו ו-ווב חוזרים לסגל מכבי ת"א לקראת ב"ש

ספורט ישראלי