אתר הספורט של ישראל

גולדהאר, תלמד משחטאר!

מאת: אתר ספורט ישראלי

תאריך: 14-03-2011

גם בכדורגל כמו בכל השקעה, אפשר לפעול חכם, להביא את האנשים, מאמנים ושחקנים נכונים ולהגיע להישגים חסרי תקדים. גולדהר נראה בחור חכם, שיכול לקחת דוגמא מקבוצות, שעברו דרך דומה והגיעו להישגים במדינות שלהם ובאירופה.

הדוגמא הטובה ביותר היא קבוצת שחטאר דונייצק מאוקראינה. קבוצה שהייתה די אלמונית, נרכשה בשנת 1996 על ידי המיליארדר האוקראיני רינאט אחמטוב. מאותו רגע המועדון רק התקדם והגיע לשיאים מדהימים. הוא הביא אנשי מקצוע מעולים, ולא שמות גדולים. המאמן הרומני מירצה לוצסקו הוא לא שם הכי לוהט באירופה, אבל ידוע כמאמן מאוד יסודי ומנוסה. שחקנים זרים שהובאו, הם בעיקר ברזילאיים צעירים ומוכשרים בעלי מוטיבציה גבוהה להצליח באירופה, שנחטפו לשחטיור, לפני המועדונים הגדולים. חוץ מהמועדון עצמו, רינאט אחמטוב פתח והשקיע בבית ספר ואקדמיה לכדורגל לנוער,בעיר דונייצק. כיום מחלקת נוער בין הטובות באירופה. התוצאות של ההשקעה הזאת עוד נראה בשנים הקרובות.

התוצאות הראשונות הגיעו רק בשנת 2000. אז שחטאר הגיע בפעם הראשונה לליגת האלופות. כמובן שהם לא השיגו שם תוצאות טובות בשלב הביתם, אבל זה היה עוד שלב בדרך ארוכה להישגים שיבואו בעתיד. בשנים האלה הוחלפו מספר מאמנים, וביניהם - נביו סקלה, מאמן איטלקי מפורסם, ברנד שוסטר, שאחרי שחטאר אימן גם את ריאל מדריד. אבל כנראה שרק מירצה לוצסקו התאים לאוקראינים ככפפה ליד, אולי בגלל שגם לו יש מנטאליות מזרח אירפואית, אולי מסיבות אחרות.

כעבור קצת יותר מ 10 שנים בעונה 2008-2009 שחטאר זכתה בגביע אופ"א. ברבע גמר היא ניצחה את טוטנהאם, בשמינית את צסק"א מוסקבה, ברבע את מארסיי, בחצי את היריבה האוקראינית דינאמו קייב ובגמר את ורדר ברמן מגרמניה.

השנה עוד לא הסתיימה, אבל היא כבר יכולה להחשב כשנה הכי מוצלחת בהסטוריה של המודעון. אחרי ניצחונות גדולים על רומא האיטלקית, שחטיור עלתה לרבע גבר ליגת האלופות. מועדון, שלפני 15 שנה עשה את צעדיו הראשונים באירופה, כיום בין 8 הקבוצות הטובות ביותר.

אם מכבי תל אביב רוצה להגיע להישגים בישראל ובאירופה, היא צריכות הרבה סבלנות, לראות את הכשלונות, כשכר לימוד, לא לסטות מהדרך, אבל גם לא לפחד לשנות, ואם צריך, גם בעמדת המאמן. במוקדם או במאוחר, גולדהאר יבין שכדי להתקדם, צריך להביא הנהלה מקצועית, סקאוטים וצוות אימון מאירופה, לא בהכרח שמות גדולים, שיבואו לעשות קופה על חשבונו, אלא מקצוענים אמיתיים שיכלו לבנות קבוצה ומחלקת הנוער לשנים רבות.

קרואטיה - ישראל

ישראל - יוון

ברצלונה - פורטו

ברצלונה - ריאל מדריד (2:3)

ריאל מדריד - ברצלונה (2:2)

לטביה - ישראל

ליגת האלופותהליגה האירופית
כדורגל ישראלימונדיאל 2014 ונבחרות
ספורט אחרכדורגל עולמי

ברצלונה - ריאל מדריד (גביע המלך)

ברצלונה - ריאל מדריד

ליון - הפועל תל אביב

ריאל מדריד - ברצלונה (אלופות)

ברצלונה - מנצ′סטר יונייטד

ברצלונה - ארסנל

ONE כדורגלהצטרפו לשידור החי: מסאי דגו מדבר במסע"ת מכבי חיפה לקראת בני ריינה

ONE כדורגלזוארץ צפוי לפגוש את בכר ולדון על מינויו לנבחרת, הדברים של קין ישפיעו?

חדשות כדורסל"בעולם שמלא כאוס חשוב שיהיו אנשים כמוכם": צסק"א הודתה למכבי על התמיכה

חדשות כדורסלמכבי הבטיחה לפחות את המקום השמיני, אך חלום השישייה התרחק מאוד. תמונת מצב

ספורט ישראלי