אתר הספורט של ישראל

שחמט, זה העתיד שלנו!

מאת: מערכת Sports

תאריך: 30-05-2012

בשבועות האחרונים, עם ישראל גילה ספורט חדש-ישן, ונדהם לגלות שנציג המדינה, בוריס גלפנד, יהודי שעלה לפני יותר מעשור מעיר מינסק שבבלארוס, הגיע למשחק גמר העולמי בשחמט.

שחמט הוא בין התחומים, שאנחנו כיהודים יכולים מאוד להתגאות בו. משחקי דו-קרב על אליפות העולם בשח התחילו עוד בסוף המאה ה – 19 והאלוף הרשמי הראשון היה אדם שנולד בגטו יהודי בפראג ושמו וילהלם שטייניץ. אולי תופתעו לגלות, אבל גם אלוף העולם השני היה יהודי, הפעם ממוצא גרמני, בן למשפחת חזנים ושמו עמנואל לסקר.

אחרי מלחמת העולם השניה, יהודים המשיכו להצטיין ולזכות בתואר אלוף העולם: בין המנצחים הגדולים היו ילידי ברה"מ: מיכאיל בוטביניק, ווסילי סמיסלוב, מיכאל טל, בובי פישר האמריקאי. גם לאלוף העולם המוכר מכולם גארי קספרוב יש דם יהודי והוא קבע שיאים חדשים בענף הזה שנקרא שחמט.

כל ההיסטוריה הזאת של שחמט מוכיחה, שזה בדיוק ענף ספורט, שבו צריך להשקיע את מירב המשאבים, כי לנו ככל הנראה יש יתרון מולד ולכן גם הסיכוי להגיע להישגים הוא הגבוה ביותר. כמובן שאפשר להתווכח עם הטבע ולהמשיך ולהשקיע הון עתק בכדורגל, למשל, וסכומים זעומים בשחמט, אבל כמו שכבר ראינו, יש תחומים, שבהם הספורטאים שלנו יכולים להביא לא פחות כבוד. זה לא אומר שלא צריך להשקיע כסף בכדורגל, אבל רוב הכסף צריך להגיע מיזמים פרטיים, שידעו איך להפוך את הקבוצות לרווחיות ויגרמו לאוהדים להגיע ולצפות במשחקים.

אבל יש דבר עוד יותר חשוב, משחק שחמט עושה פלאים. יש לא מעט ילדים מופרעים, שלמדו לשחק, שיחקו שח מט מגיל צעיר והפכו להרבה יותר ממושמעים וסבלניים. ילדים רבים, שהתקשו בלימודי מתמטיקה ומקצועות אחרים הדורשים חשיבה, מצליחים הרבה יותר בזכות השח. הענף הזה מלמד כל כך הרבה דברים חשובים ויש המציעים להכניס אותו כמקצוע לכל דבר בתוכנית הלימודים. בהחלט יוזמה מבורכת!

קרואטיה - ישראל

ישראל - יוון

ברצלונה - פורטו

ברצלונה - ריאל מדריד (2:3)

ריאל מדריד - ברצלונה (2:2)

לטביה - ישראל

ליגת האלופותהליגה האירופית
כדורגל ישראלימונדיאל 2014 ונבחרות
ספורט אחרכדורגל עולמי

ברצלונה - ריאל מדריד (גביע המלך)

ברצלונה - ריאל מדריד

ליון - הפועל תל אביב

ריאל מדריד - ברצלונה (אלופות)

ברצלונה - מנצ′סטר יונייטד

ברצלונה - ארסנל

ONE כדורגלללא אצילי: אל עין רשמה עוד הפתעת ענק והעפילה לגמר ליגת האלופות של אסיה

ONE כדורגל88 דקות לגנדלמן, גנט ניצחה 0:2 את סט. טרוידן בחוץ

וואלה! כדורסלבולדווין טען: "כשיר למשחק 2", מכבי ת"א הבהירה: "הוא בספק"

וואלה! כדורסלמאמן פנאתינייקוס תקף את השופטים והבטיח: "ננצח את מכבי בסדרה"

ספורט ישראלי