אתר הספורט של ישראל

גלפנד זכה בגביע העולם בשחמט

מאת: אתר הספורט

תאריך: 14-12-2009

שחמטאים הטובים ביותר מכל העולם הגיעו לפני כ 3 שבועות לעיר חנטי – מנסייסק שברוסיה אשר נמצא בסיביר המערבית על גדות הנהר אירטיש, על מנת להשתתף בגביע עולם 2009. הטורניר התנהל בשיטת הנוקאוט. כאשר לכל סיבוב הבא העפילו חצי מהמתחרים 64, 32, 16, 8, 4 ובסופו של דבר השניים שנצחו בכל הסיבובים העפילו לגמר.

את הדרך הארוכה הזאת עבר השחמטאי הבכיר של ישראל בוריס גלפנד. בוריס נולד בעיר מינסק שבבלרוס ביוני 1968 ויש לו היסטוריה ארוכה של נצחונות ברמות הגבוהות ביותר. בינייהם, המקום שני באליפות ברה"מ בשנת 1987, גמר בתחרות מועמדים מול אנטולי קרפוב ב- 1995, מקום שני באליפות העולם בשנת 2007

בסיבוב הראשון גלפנד ניצח את אנדרי אובודצ′וק מרוסיה, בסיבוב השני את פארוק אמונטוב הטג′יקי, בסיבוב השלישי את יהודית פולגר ההונגריה לאחר משחק קשה שכלל 5 קרבות בהם בוריס ניצח בשלושה ופולגר רק באחד.

אחד המשחקים הארוכים והקשים ביותר בתחרות היה בשמינית הגמר נגד אלוף העולם לנוער מקסים וושי – לגריי שדורג 17 בתחרות. 2 הקרבות הראשונים נגמרו בתיקו, כך גם 4 הקרבות המהירים וקרב בזק ראשון ורק בקרב הבזק השני בוריס ניצח וכך ניצח בכל המשחק. בשלבים הבאים בוריס לא השאיר סיכויים לשני ילידי אוקראינה רבע גמר לדמיטרי יקובנקו ובחצי הגמר לסרגיי קריאקין לאחר ניצחון חלק 0-2.

הגמר נגד רוסלן פונמריוב האוקראיני היה השיא של התחרות. רוסלן מזכיר במשחקו את אלוף העולם לשעבר אנטולי קרפוב ובאופן כללי הוא אחד הכוחות העולים בשחמט העולמי. רוסלן הקשה לא מעט על הישראלי, אך הניסיון והחוכמה של גלפנד עשו את שלהם. לאחר 4 קרבות ראשונים, 4 קרבות מהירים ו 4 קרבות בזק בוריס גלפנד ניצח וזכה בגביע העולמי היוקרתי ובפרס במכובד של 96 אלף דולר

קרואטיה - ישראל

ישראל - יוון

ברצלונה - פורטו

ברצלונה - ריאל מדריד (2:3)

ריאל מדריד - ברצלונה (2:2)

לטביה - ישראל

ליגת האלופותהליגה האירופית
כדורגל ישראלימונדיאל 2014 ונבחרות
ספורט אחרכדורגל עולמי

ברצלונה - ריאל מדריד (גביע המלך)

ברצלונה - ריאל מדריד

ליון - הפועל תל אביב

ריאל מדריד - ברצלונה (אלופות)

ברצלונה - מנצ′סטר יונייטד

ברצלונה - ארסנל

ONE כדורגלללא אצילי: אל עין רשמה עוד הפתעת ענק והעפילה לגמר ליגת האלופות של אסיה

ONE כדורגל88 דקות לגנדלמן, גנט ניצחה 0:2 את סט. טרוידן בחוץ

וואלה! כדורסלבולדווין טען: "כשיר למשחק 2", מכבי ת"א הבהירה: "הוא בספק"

וואלה! כדורסלמאמן פנאתינייקוס תקף את השופטים והבטיח: "ננצח את מכבי בסדרה"

ספורט ישראלי