אתר הספורט של ישראל

הפועל תל אביב - המבורג

מאת: מערכת Sports

תאריך: 17-12-2009

במזג האוויר אירופאי, באיצטדיון בלומפילד המלא, באווירה שבה לא יכלו שחקני הפועל ת"א לאכזב את הקהל, התנהל לו משחק אחרון בשלב הבתים של הליגה האירופית. הפועל ת"א שהיתה לפני המשחק במקום השני בבית מול המבורג המובילה.

שתי הקבוצות כבר עלו לשלב הבא במפעל ונשאר רק לברר מי תסיים ראשונה ומי שניה. אבל לא רק זה, עוד נתון חשוב שרבים לא מודעים אליו כלל - כל נצחון של קבוצה ישראלית במפעל אירופאי שווה ניקוד וכתוצאה - הגרלה קלה יותר לה ולקבוצות ישראליות אחרות במפעלים האירופאיים בשנים הבאות ואפילו העפלה אוטומטית לשלבים מתקדמים של המוקדמות בליגת האלופות וליגה אירופאית. כמו כן אופ"א מתגמלת יפה מאוד את הקבוצות שמסיימות ראשונות את שלב הבתים וזה דבר חשוב בצורה בתלתי רגילה לקבוצה כמו הפועל ת"א.

הפועל ת"א השנה היא קבוצה מיוחדת ולא רק בקנה מידה ישראלי. היא עולה על המגרש מול קבוצות אירופאיות ללא רגשי נחיתות וזה דבר חדש במחוזותינו. יש לה את הכשרונות המבריקים כמו שכטר וורמוט, סגל גדול של שחקנים מצויינים, הכולל זרים מוצלחים וכמובן צוות אימון נהדר בראשותו של אלי גוטמן.

המחצית הראשונה הוכיחה שוב איזה פוטנציאל גדול יש להפועל. הם שיחקו נגד אחת הקבוצות החזקות בגרמניה ולא נפלו מהם בשום פרמטר. מהירות וטכניקה של חוליית הקישור והתקפה, אגרסיביות וקור הרוח של ההגנה וכמובן הקלף החזק של הפועל תל אביב - השוער וינסנט אניימה הניגרי. במשחק הזה דווקא סמואל יבואה הגנאי, שלא כבש במשחקים האחרונים הבקיע שער נהדר לאחר מסירה גאונית של ורמוט.

ברוב השלבים של המחצית השניה הגרמנים תקפו, אך לא הצליחו להבקיע שער, שהיה מחזיר אותם למקום הראשון בבית. אניימה הציל מספר שערים בטוחים וגם ואליד באדיר הותיק הציל מהקו. התוצאה הסופית 0-1 להפועל ת"א – נצחון יוקרתי על המבורג.

מתי בפעם האחרונה קבוצה ישראלית ניצחה קבוצה גרמנית בכירה וסיימה שלב הבתים במקום ראשון? חשוב להדגיש שהפעם הפועל לא שיחקו נגד קבוצות קקיוניות, אלא בבית אחד עם סלטיק הסקוטית, המבורג הגרמנית ורפיד האוסטרית. ועל זה באמת מגיע להם כל הכבוד!

קרואטיה - ישראל

ישראל - יוון

ברצלונה - פורטו

ברצלונה - ריאל מדריד (2:3)

ריאל מדריד - ברצלונה (2:2)

לטביה - ישראל

ליגת האלופותהליגה האירופית
כדורגל ישראלימונדיאל 2014 ונבחרות
ספורט אחרכדורגל עולמי

ברצלונה - ריאל מדריד (גביע המלך)

ברצלונה - ריאל מדריד

ליון - הפועל תל אביב

ריאל מדריד - ברצלונה (אלופות)

ברצלונה - מנצ′סטר יונייטד

ברצלונה - ארסנל

וואלה כדורגל ישראליכשהפועל הובילה 0:3 במחצית: עשור לניצחון האדום האחרון בדרבי

וואלה כדורגל ישראלימשחק העונה של הפועל ת"א: "קריירות של שחקנים יכולות להתרסק"

חדשות כדורסלקליבלנד תקף את עתאמן, ביוון טענו שהוא ובולדווין סימנו תנועות מגונות

וואלה! כדורסלבולדווין טס לטיפולים. סיכוי נמוך שיהיה כשיר לשבוע הבא

ספורט ישראלי