אתר הספורט של ישראל

באיירן – מכבי חיפה – היום שאחרי

מאת: מערכת Sports

תאריך: 26-11-2009

עוד משחק מאכזב של אלופה ישראלית, מכבי חיפה. למרות חסרונם של מספר שחקני מפתח בשורות באיירן מינכן כמו פרנק ריברי, לוקה טוני, מירוסלב קלוזה, אריין רובן וגם כריסטיאן לל – שחקני מכבי לא ניצחו, לא כבשו ואפילו כמעט ולא הגיעו להזדמנויות אמיתיות ליד השער של הנס בוט.

מה שמספיק בהחלט לליגה הישראלית, במשחקים נגד עכו, פ"ת ורעננה, לא מספיק לצ′מפיונס. במשחק עצמו, היה נראה כאילו כל המשחק של מכבי חיפה בנוי על יכולת אישית של השחקנים שלה. אז זהו שזה לא מספיק טוב לאירופה. צריך משחק קבוצתי ודיוק במסירות ליד הרחבה. ולדימיר דבאלישוילי החלוץ הכי מסוכן של חיפה, לא קיבל אפילו מסירה אחת נורמלית וזאת למרות שלא נסגר באופן אישי. מוחמד גאדיר הצעיר כנראה סומך יותר על היכולת אישית שלו ולא על מסירות לחלוצי הקבוצה. מהירותו של יניב קטן לא מספיקה נגד המגנים של באיירן, יובנטוס ובורדו. החלוץ הפורה של הליגה שלומי ארבייטמן לא מצליח לשחזר אפילו אחוז אחד מהיכולת שלו בליגה.

אז איפה בעצם הבעיה של חיפה? או שהבעיה היא של הכדורגל הישראלי באופן כללי. גם וגם. יש קבוצות אירופאיות שעבורם משחקים בליגות המקומיות מכינים אותן לדבר האמיתי – הצ′מפיונס. בחיפה ככל הנראה סדר עדיפויות הפוך. קודם כל הליגה וצ′מפיונס הוא רק הבונוס. כנראה שעם גישה כזאת אי אפשר להצליח בליגה של הגדולים באמת. אבל גם אם סדר העדיפויות של חיפה היה הפוך – הליגה שלנו כל כך חלשה, שהיא לא יכולה להכין לשום דבר ובטח לא לליגת האלופות.

יש אמת בדבריו של קפטן מכבי – יניב קטן, ככל שהקבוצה תשחק יותר בליגה של הגדולים, כך היא תצבור יותר ניסיון ויגיעו גם ההצלחות. רק ההשתתפות במפעל הזה יכולה לקדם את שחקני חיפה. זה טוב לקבוצה וטוב גם לנבחרת ישראל. באופן כללי, חשוב שקבוצות ישראליות ישתתפו בשלבים מתקדמים של המפעלים האירופאיים - גם בצ′מפיונס וגם בליגה האירופאית. זה כדורגל אמיתי, זה המגרש של הגדולים – זאת הדרך היחידה לצאת מהביצה המקומית.

קרואטיה - ישראל

ישראל - יוון

ברצלונה - פורטו

ברצלונה - ריאל מדריד (2:3)

ריאל מדריד - ברצלונה (2:2)

לטביה - ישראל

ליגת האלופותהליגה האירופית
כדורגל ישראלימונדיאל 2014 ונבחרות
ספורט אחרכדורגל עולמי

ברצלונה - ריאל מדריד (גביע המלך)

ברצלונה - ריאל מדריד

ליון - הפועל תל אביב

ריאל מדריד - ברצלונה (אלופות)

ברצלונה - מנצ′סטר יונייטד

ברצלונה - ארסנל

ONE כדורגלמרגש: דניאל פרץ עלה עם כיתוב "יזכור" ו"יהי זכרם ברוך" על הכפפות

ONE כדורגלפרץ: רגע מרגש, מקדיש לכל הגיבורים והגיבורות שנקטפו כשעזבו הכל כדי להגן

וואלה! כדורסלבאסקוניה מחוץ לפלייאוף לראשונה מאז 1995, ריאל מדריד שנייה

חדשות כדורסלוושינגטון תבחר במקום השני בדראפט 2024, אטלנטה זכתה בלוטרי

ספורט ישראלי